Edlandsfjedlet

Populære Edlandsfjellet

Turen starter på den første parkeringsplassen i begynnelsen av Neseskogen. Følg stien oppover langs gjerdet og inn i skogen. Det stiger ganske bratt til å begynne med. Når terrenget begynner å flate ut, dreier vi østover til vi kommer til ei grind. Vi går gjennom grinda og ut på den store myra.

Idet vi passerer høyspentledningene, dreier vi mot høyre. Stien kan her være noe utydelig, men fortsett oppover til gjerdet som skiller grunneierne. Her blir stien mer tydelig og denne stien skal vi følge opp i «nonstonå» til toppen.

På tilbaketuren kan vi ta en tur innom de nedlagte stølene før vi vender nesen hjemover. Ta til høyre på den store myra ved høyspentlinja. Kryss den noen hundre meter lenger øst og du ser restene etter gamle stølsbygninger. Følg gjerdet og myrkanten tilbake til grinda.

Tilbake igjen følger vi traktorveien nedover i skogen. Den ender til slutt opp på den innerste parkeringsplassen i Neseskogen. Følg veien tilbake til utgangspunktet.

Kart for utskrift: Edlandsfjell

En kommentar til Edlandsfjedlet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Grasrotandelen

Husk: Ålgård Orientering
Reg. nr. 985279519

#ålgårdorientering

• Rett fra jentetur og hjem til spinnville unger full ihellip
  • tb sorlandsgaloppen2017 orientering lgrdorientering viltvakkertrtt norskorientering ellaifarta npen srlandsgaloppen
  • Fin gjeng olpere orientering tourdeorientering slandskogen lgrdorientering lgrd
  • skogsopplevelser hnedalen sirdal orientering lgrdorientering viltvakkertrtt norskorientering hst hstisirdal aftenbladethst
  • orientering er kjekt ok lgrdorientering
  • LivarTorjusVetle og Brage lgrdorientering lagkonkurranse orientering
  • Eiril med lagvenninnene sine lgrdorientering lagkonkurranse orientering
  • Lagkonkurranse!! Kose meg me  ta imot lag som trengerhellip
  • rauland vierli veteranmesterskapet orientering lgrdorientering snartvinter viltvakkertrtt
  • Tur til Hg fjellogvidde nrksommer mittlekeland oltedal aftenbladet fjelltid utnohellip
  • mnafossen gjesdal lagerturkart skogsopplevelser jrenfriluftsrd lgrdorientering mn
  • Ella i farta! srlandsgaloppen2017 sport8 viltvakkertrtt orientering lgrdorientering skogsopplevelser norskorienteringhellip